-EvelinaGladelord-

Alla inlägg under maj 2014

Av Evelina Gladelord - 31 maj 2014 20:26

Träffa ett till fänns på disckot. Så jag skrev en till autograf. Har har du fin Esther  

Av Evelina Gladelord - 31 maj 2014 16:52

Jag blev verkligen så sjukt glad när du verkligen gillar mig¤. Jag blev verkligen super gladnär jag¨märkte att du var ett fäns av mig. Har kommer din fina auto från Evelina¤.  

/Eve

Av Evelina Gladelord - 29 maj 2014 19:14

Lizza rulla mot oss med en läskigt glad min.

Herman min pappa stod dar och kolla på vad hon hade för plan. Lizza stanna framför benen på oss.

Lizza: Nå jag vill höra vad du väljer mig eller sälja Filur.

Jag visste beslutet och pappa visste det med.

Herman: Du Lizza du ska inte vara så kakig. Vi sa noga åt dig inan du kom att du inte skulle rida i väg med Filur på sommaren. Han blir ju så sur då och uppspelt. Det är inte  Evelinas fel.

Lizza: Det har jag inte sakt!! Men jag ville ju bara rida på Filur efter att ha väntan i flera MÅNADER.

Evelina: Du jag brukar bara säga till dom som inte är snälla. Men det är inte Filurs fel att du ej kan rida. Han säljs inte,

Du jag vill inte ha dig anstäld längre.

Lizza: Hahah det var tur för er era hästar är bara skit knäppa skönt!!

Herman ringde genast hennes föreldrar.

Jag blev lite halv ledsen och samtidit sur man anklagar inte Filur. Jag satt upp och galoppera i väg mot Gammel byn.

Herman: Evelina stanna du ska inte rida i väg med Filur.

Lizza kolla efter mig och fnäs.

Evelinas  tårar ran i farten. Filur förstod mig och satt fart. Jag grät nu.

När jag kom ditt var stallet förstört och djuren gick helt ensama i en liten inhängnad hage.

Medan Herman stod dar och såg in i Lizzas elaka ögan så sa han.

Herman: Du har inget vätt. Skull inte på min dotter+ hennes häst..

lizza: Haha du skrämer mig!! ( inte)

I samma sekund härde man dören smelas i gen och Lizzas föreldrar stod dar vid herman.

Herman: Nå vad ska vi göra? Evelina och filur galoppera i väg pga Lizza!!

Lizzas mamam heter Ninny och pappa Klas.

Klas: Nå Lizza så har gör man inte. Vi ska i väg och leta efter Evelina.

Ninny: Lizza är det verkligen sant!!? Nu letar du efter hon. Förlåt för  min dotters betende sa hon till herman.

Herman: men Lizzas betende går inte och förlåta hon har jagat i väg min dotter. Nu är jag trött på er..

Lizza: jag hater er.

Lizza peka finger och rulla i väg.. 

Av Evelina Gladelord - 29 maj 2014 07:54

Jag bestämde mig för att flyta till en din gård i Jorvik. Jag hoppade runt av glödje när jag fick ett stall dar. Ägaren var Johanna och Herman min pappa.
Jag fixade transporter dit och nu var det att säga till Lizza att ja..
Herman körde mig ditt. Jag hade redan sakt sanningen men sa att han var vild och busig.
Herman; Eve du borde kuna ge Filur en andra Chans.
Jag kolla på han och sa Ja han ska jag ALDRIG någonsin sälja!
Lizza kom i rullstolen åkandes mot oss!!

Av Evelina Gladelord - 29 maj 2014 07:39

Tyvärr. Så tror jag att jag avstår mitt erbjudande att få köpa fina Tinkerhästen. Vill ha den men det känns för många hästar i stallet dok. Ska ge mig ut och kolla på den då. Onsdags uppdatering: Paketet borttappat
Betyg: 4-10
Men fick en lång armad tröja med en mint grön t-shirt över. Men dragkedjan. Super fin,söt tröja.
Igår satte jag också fart med och levla söta polly. Hon är i 5 nu.
Jag hittade mitt paket i en buske vid stora vägen i hoolow woods.
Kommer inlägg idag!

Av Evelina Gladelord - 25 maj 2014 18:45

hej!

Hahaha...

gud vad ponny campet var kul. Jag såg en som fuska det gjord mig liksom ireterad sluta fuska liksom.

jag testa ponny campet med Rock. Raock körde på men vi fastna vid sista hindret och kom 10.

Jag och rock träffade också på en snäll vän vid Fiskebyn som vi åkte gementsamt till Fp. Jag har också precis kommit hem var hos Lizzas gammla gård. Träffa ägarna som gav mig tips och tog med mig draken ditt. Jag och draken körde även mlc. Men vi avslutade tävlingen pga telefon samtal Lizza ringde nämligen.

Jag åkte hem och lasta in Draken och körde i väg mot Lizzas gammla gård.

Hennes mamma och pappa hade fixat en odenklig lunch med brunch. Vi pasade på och grattade Lizzas mamma på morsdag. Själv rigde jag min mamma nu. Jag ska åka hem till mamma som bor i skördebyggden. Lizza gav mig även en ny ridtröja som jag ÄLSKAR!!

tack Lizza för en underbar dag¤

Av Evelina Gladelord - 23 maj 2014 07:01

Hej. Iadg kommer bilder från uppisen i går när Big Bonny rider i en säck. Kommer en bild på mig och Cortney efter vi har pratat. Vet ej om jag la upp denna bild på ett spöke som härjar i fp gruvan. Men ni ska veta att alla mina läsarae betyder guld för mig. Älskar er super mkt. Ses i kväll? Rider runt i mls och i cirkusen vid nh. Vi kanske sesw dar? Det hoppas jag

Evelina Gladelord    

Har är min goda vänn Cortney. :D


Av Evelina Gladelord - 22 maj 2014 20:31

Yes, Onsdag i går och det betyder att jag ska berätta om uppisen. jag tyckte det var kul. Man fick se hur det såg ut i klocktornet och i barnelys ladda. Jag såg även några som kunnde sväva flera meter över luften hur coolt?

Jag red runt med Big Bonny på ryggen för hon inte skulle bli igenkännd. Gjorde inget mer hitta bara buskar och sådant som dom placerade ut på lite random ställen. Draken och jag blev även med i en ridklubb. Kan inte beskriiva den då jag precis blev medläm. Den är aktiv och rolig. Fikade även med härliga Nicholle i biblotekets lilla resturan. Jag och hon hade det kul vi pratade på och ja. Tror även jag såg några vänner vid Fg. Idag blev jag och Cortney vänner. Jag hjälpte hon med att måla och sy ihop fina dukar och bord åt hon. James ville ha en häst så jag red runt i Fp och kollade på en ponnys åt han. James fick en vit och ljus brun häst. james gav mig even ett tillstånd åt att få sommarjobba dar.

( lite för skoj skull har inte hänt i enkligen)  Jag ska verkligen börja att leta sommar jobb. Någon som vet något med hästar att göra? Kontakta mig: Evelina Gladelord

Presentation


Hejsan!
Jag är Evelina Eve Gladelord.
Jag är i level 15 och har 11 hästar. Jag bor i Jorvik stallet ( skördebyggden) med min mamma och pappa. Följ med på mina spänande uppdrag,äventyr och bus.

Draken

  SunFlower-15 år-Jorvik varmblod- Shekig

Stjärnan

  SuperStar-5 år- Overo-Fläkig-

Filur

  WildStar-15 år-Andalusie-Vit

 

Månen

  MoonStar-4 år-Jorvik ponny- Mörk brun   

rock

  Rockstar-5 år-Jorvik ponny- Svart prickig

Ängel

  WildAngel-6 år-Arabiskfullblod- ljus brun

Dante

  FireDream- 1 år-Apaloosa- Grå prickig   (BOR PÅ HÄSTÖN)

Mulle

  CrasyMagic-1 år-arbiskfullblod-Mörk fux

Ziggy

  LionFlame- 15 år-Friserhäst-svart-Hingst

Polly

Roserain/ 5 år/ jorviks ponny/ prickig  

Selin

Silverkiss- 1 år- Tinker häst- skimmel

 

Länkar

Fråga mig

16 besvarade frågor

Senaste inläggen

Omröstning

Vilken häst ska jag tävla med? Ni hittar bilder på dom i bloggen
 Mulle
 Draken
 Ängel
 Månen
 Stjärnan
 Dante
 Filur
 Rock

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards